REKLAMA
mycall


MultiSport zmienia przyzwyczajenia Polaków

MultiSport-zmienia-przyzwyczajenia-Polakow

Sportowa dekada. MultiSport zmienia przyzwyczajenia Polaków, rynek świadczeń pozapłacowych oraz branżę fitness

Raport „Sportowa dekada. MultiSport zmienia przyzwyczajenia Polaków, rynek świadczeń pozapłacowych oraz branżę fitness” to podsumowanie ostatnich dziesięciu lat działalności programu MultiSport w Polsce. W raporcie znaleźć można informacje na temat początków programu, rozwoju branży fitness, zmianach, jakie nastąpiły w branży świadczeń pozapłacowych oraz wypowiedzi ekspertów. Ważną częścią raportu jest analiza zmian w podejściu pracowników do zdrowego trybu życia, które zapoczątkował MultiSport. Z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Benefit Systems wynika bowiem, ze blisko 70 proc. abonentów kart to osoby, które nie posiadały wcześniej karnetu do klubu fitness.

Zmiany na rynku fitness

Popularność klubów fitness w Europie nieustannie rośnie. W 2013 roku z usług takich obiektów skorzystało aż 46 mln osób (zapisanych członków), a w 2025 ta liczba może wzrosnąć nawet do 80 mln. Cały europejski rynek fitness jest warty obecnie ponad 25 mld euro. Z raportu The IHRSA Global Report 2014, który co roku podsumowuje zmiany na rynku fitness wynika, ze spośród rynków wschodzących to Polska jest liderem fitness. Wartość polskiego rynku fitness wynosi już 421 mln USD, a użytkownicy mogą korzystać z 2200 klubów.

Obecne kluby przeszły długa drogę i dziś zdecydowanie różnią się od obiektów sportowych, jakie działały w Polsce jeszcze kilka lat temu. Obecnie istotne są jakość oraz wysoki poziom usług, które determinują pozycję klubów w oczach potencjalnych klientów. Według danych IHRSA w 2006 roku w Polsce było 700 klubów prywatnych. Dziś w samej Warszawie użytkownicy karty MultiSport mogą uczęszczać na zajęcia do ponad 500 obiektów, w tym do 250 prowadzących zajęcia fitness.

Aktywność fizyczna Polaków

Najnowszy raport Eurobarometru Komisji Europejskiej z 2013 podaje, że obecnie ponad 28 proc. Polaków ćwiczy przynajmniej raz w tygodniu. Porównanie danych GUS z 2008 i 2012 roku pokazuje, że regularne ćwiczenia to dla coraz większej liczby osób styl życia, a nie tylko czynność wynikająca z chęci zachowania dobrego wyglądu lub zdrowia. Z analizy aktywności użytkowników kart MultiSport wynika, że w Polsce od lat niezmiennie najpopularniejsze są fitness, siłownia i basen, z których korzysta odpowiednio 61 proc., 20 proc. i 4,5 proc. użytkowników kart MultiSport.

Duży wpływ na te zmiany ma profesjonalizacja branży, jak również większe dochody rozporządzalne oraz moda i trend „zdrowego życia” wśród społeczeństwa. Na rynku pojawia się także coraz więcej ofert klubów fitness, siłowni, basenów czy sztuk walki. Z danych zebranych przez Benefit Systems wynika, że w Polsce najbardziej aktywni są mieszkańcy województwa mazowieckiego (30 proc. wszystkich wizyt w obiektach sportowych), dolnośląskiego (15 proc.) i małopolskiego (13 proc.). Taka aktywność w wymienionych województwach ma niewątpliwie związek z podażą obiektów sportowo-rekreacyjnych oraz z zamożnością. Wiele osób po zaspokojeniu podstawowych potrzeb życiowych kieruje swoje kroki właśnie w stronę aktywności fizycznej.

Karta MultiSport a rynek świadczeń pozapłacowych

Wartość rynku świadczeń pozapłacowych stale rośnie. W 2009 jego wartość wynosiła 8 mld PLN, a w 2014 – ok. 10 mld PLN (badanie ARC Rynek i Opinia dla Benefit Systems, firmy zatrudniające min. 10 pracowników), a średnia roczna kwota przeznaczana na pozapłacowe świadczenia na jednego pracownika wynosi aż 1 304 PLN. W ciągu tych lat zaszły zmiany w popularności poszczególnych świadczeń. Z badania „Wynagrodzenia polskich menedżerów w 2008 roku” Sedlak&Sedlak wynika, że najpopularniejszym świadczeniem dodatkowym był samochód służbowy – przyznawano go 58 proc. dyrektorów i 23 proc. kierowników. W tym okresie karty sportowe były przyznawane jedynie 12 proc. dyrektorów i 16 proc. kierowników.

Z najnowszego badania „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2014 roku” Sedlak&Sedlak wynika, ze samochód służbowy zniknął z listy benefitów, a karty sportowe są na 3. miejscu wśród najpopularniejszych benefitów – otrzymuje je 42,7 proc. badanych. Jednocześnie karty sportowe stały się najbardziej pożądanym benefitem wśród osób, które nie otrzymują świadczeń pozapłacowych – chciałoby je otrzymywać 33,2 proc. uczestników badania. Jak widać, przez 10 lat obecności na rynku, karty sportowe pozyskały oddane grono zwolenników – zarówno ze strony pracowników, jak i pracodawców. W badaniu przeprowadzonym przez Gfk Polonia dla Benefit Systems w 2010 roku niemal 90 proc. posiadaczy kart MultiSport Plus deklarowało ich realny wpływ na postrzeganie i lojalność względem pracodawcy.

Pełny raport „Sportowa dekada. MultiSport zmienia przyzwyczajenia Polaków, rynek świadczeń pozapłacowych oraz branżę fitness” jest dostępny poniżej.

Źródło: materiały pochodzą ze strony : infowire.pl
fot: freeimages.com

Leave a comment