REKLAMA
mycall


Studencki styl życia a przyszłość

Studencki-styl-zycia-a-przyszlosc

Okres studiów na uczelniach wyższych to etap związany z wiedzą i umiejętnościami, jednak kojarzy się także ze „studenckim stylem życia”.

 

Mimo iż, formalnie, okres studiów na uczelniach wyższych to etap życia, na którym późniejsi absolwenci, przyswajają wiedzę i umiejętności wyższego stopnia, nieodmiennie kojarzy się on ze „studenckim stylem życia”.

Czasem wypełnionym imprezami, beztroską, znikomą odpowiedzialnością za siebie i innych, oraz funkcjonowaniem w interwałach – od sesji do sesji.

Jak się jednak okazuje, stereotyp studenta jedzącego śniadanie między 12 a 14 w coraz mniejszym stopniu przystaje do rzeczywistości. Z danych wynika, że aż 40 proc. studentów uczących się w trybie dziennym podjęło pracę zarobkową[1]. W przypadku studiów wieczorowych odsetek ten może być jeszcze większy, ponieważ, jak wynikało z raportu Eurostudent, aż 70 proc. polskich studentów utrzymuje się samodzielnie[2]. Ponad połowa studentów zatrudnia się w sektorze usług. Pracę znajduje tam aż 52 proc. z nich. Kolejne 20 proc., natomiast, jeszcze w trakcie studiów trafia na stanowiska techniczne, oraz do kadry średniego szczebla.

„To trend o globalnym zasięgu. Młodzi ludzie na całym świecie widzą, że obecnie samo wykształcenie nie gwarantuje otrzymania dobrej pracy i późniejszego, dostatniego życia. Zwłaszcza w dziedzinach związanych z innowacyjnością. – mówi Maria Głowacka, Menedżer ds. Rozwoju Marki AZ.pl – Najbardziej liczą się umiejętności, oraz dobry pomysł. Dlatego coraz częściej biorą sprawy we własne ręce i zakładają firmy, chcąc zrealizować swoje marzenia.”

Studenci nie ograniczają się jednak wyłącznie do podejmowania zajęć tradycyjnie „studenckich”. Zakładają także start-upy, mikroprzedsiębiorstwa poszukujące kapitału do realizacji nowatorskich pomysłów biznesowych. Wnoszą tym samym swój wkład w innowacyjność polskiej gospodarki, sklasyfikowanej obecnie, pod tym względem, na ostatnich miejscach w Unii Europejskiej[3].

„Odzwierciedlenie tej tendencji zauważamy także w strukturze wieku naszych klientów. – mówi Maria Głowacka, Menedżer ds. Rozwoju Marki AZ.pl – Udział użytkowników między 15 a 24 rokiem życia stale rośnie, sięgając już ponad 30 proc. klientów AZ.pl. Studenci chętnie korzystają z naszej platformy eShop, umożliwiającej intuicyjne prowadzenie kompletnego sklepu internetowego. Powstaje też coraz więcej firmowych stron WWW oraz domen, rejestrowanych przez osoby w wieku akademickim. Studenckie start-upy korzystają również z atrakcyjnych ofert na hosting stron oraz serwery VPS.”

Do zakładania własnej działalności mobilizują młodych ludzi bezpłatne konsultacje, specjalne programy wsparcia młodych przedsiębiorców, oraz głośne przykłady osób, które swego czasu postanowiły postawić wszystko na jedną kartę i – czasem nawet poświęcając studia – zainwestować w realizację własnego pomysłu. Ich nazwiska znaleźć można obecnie w rankingach młodych milionerów.

Bardzo ważnym elementem wspierania przedsiębiorczości, o którym bardzo często się zapomina jest – zwyczajnie – nie stawianie jej przeszkód. Proste w obsłudze narzędzia oferowane przez AZ.pl doskonale wpisują się w to rozwiązanie. Intuicyjny kreator stron WWW – webMaker umożliwia stworzenie i hosting oryginalnej strony internetowej w atrakcyjnej domenie, także na serwerach VPS, bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy. Prosty, ale kompletny sklep internetowy na platformie eShop – gotowy do sprzedaży już po kilku minutach od założenia, wsparty wartościowymi dodatkami, w postaci kuponów rabatowych na pozycjonowanie SEO, reklamę, czy usługi kurierskie – to natomiast gest w kierunku przedsiębiorców, którzy zamiast zajmować się sklepem, chcą skupić się na klientach i realizacją swoich marzeń.

 

Źródło: materiały pochodzą ze strony infoWire.pl
Fot: freeimeges.com

Leave a comment